人気ブログランキング | 話題のタグを見る
ブログトップ

彗星資料改め、ガラス絵博物館

http://ip.tosp.co.jp/i.asp?i=ammolite2 (photo credit; NASA)彗星サイトはこちらに移動しました。


by ammolitering

ガラス絵の描き方2 How to Make Reveresed Glass Painting 2

これはガラス絵の描き方を4枚のガラスに描いたものです。これは後半の2枚です。

モデルの酔っ払い猫は日本製の陶器です。ある人が5歳の頃にお小遣いで買ってお母さんにプレゼントしたものですが、高齢のお母様が「私はもういらないから」と言って当人に返却なさったのを見せてもらいました。その人は、「なんで僕はお母さんに酔っ払いの猫の人形など買ってあげたのだろう」と不思議そうでした。

This is an explanation of the method of the reveresed glass paintings. I make this piece in a set of 4. These are the last 2 of them.

The model is a porcelain figurine of a drunken cat made in Japan. A friend of my bought this for his mother for his mother when he was 5 years old. Since she is very old, she decided that she would give it back to him. My friend wondered why he bought a figurine of a drunken cat for his mother.
ガラス絵の描き方2 How to Make Reveresed Glass Painting 2_e0044052_13533640.jpg
by ammolitering | 2006-06-03 13:54 | ガラス絵(物など)